W naszym kraju mamy już salony Jaguara czy Infiniti, a marek premium na polskich – coraz lepszych na szczęście – autostradach z roku na rok przybywa.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego przedstawił dane na temat samochodów kierowców: okazuje się, że segment premium w Polsce ma się coraz lepiej.
Oto 10 najczęściej rejestrowanych ekskluzywnych marek pojazdów w Polsce:
- Ferrari: model LaFerrari – kwintesencja sportowego auta pod każdym względem. Posiada układ hybrydowy o łącznej mocy 950 KM dzięki któremu rozpędza się od 0 do 300 km/h w 15 sekund. Jego koszt to prawie 6 milionów złotych
- Porsche: model 918 Spyder- w najniższej wersji wyposażeniowej kosztuje 4 miliony złotych. Ma silnik hybrydowy o mocy 889 KM i magnezowe felgi z elementami włókna węglowego.
- McLaren: model MP4-12C Spider – obecnie oferowany pod nazwą 12C. Dzięki silnikowi v8 zapewnia przyspieszenie do 100km/h. Kosztuje niewiele ponad milion złotych
- Ferrari: model F12berlinetta – silnik V12 o poj. 6.3 litra i mocy 740 KM był do niedawna najmocniejszym pojazdem oferowanym w Polsce (wyprzedził go Porsche 918 Spyder). Cenowo: 1,4 mln złotych.
- Lamborgini: model Aventador – tylko w tym roku w Polsce samochód ten kupiły aż 4 osoby – nie było by to nic dziwnego, gdyby nie kosztował 2 milionów złotych.
- Rolls Royce: model Wraith – okazało się, że sporo mamy w kraju miłośników brytyjskiego klasyka. Silnik V12, 623 konie pod maską i jedyne 1.5 miliona zł za egzemplarz.
- Bentley: model Mulsanne – kolejny brytyjski klasyk w podobnej cenie waży ponad 2 tony a jego silnik ma pojemność prawie siedmiu litrów.
- Aston Martin: model Vanquish – ulubiona marka Jamesa Bonda doczekała się również właścicieli w naszym kraju. Najtaniej można go dostać od 1,4 mln złotych. W Polsce mamy już kilki nabywców tej brytyjskiej piękności.
- BMW: model i8 – pojazd od naszych zachodnich sąsiadów jest już nieco tańszy – kosztuje ok 600 tysięcy złotych. Auto-hybryda z ekologicznym napędem rozpędza się maksymalnie do 250km/h przy niewielkim zużyciu paliwa
- Mercedes: model G63 AMG 6×6 – listę zamyka auto terenowe, jedyne w tym zestawieniu. Wysokie na prawie sześć metrów, z silnikiem o mocy 536 KM i napędem na 3 osie kosztuje niewiele ponad 2 miliony. W naszym kraju znajduje coraz więcej nabywców.
Miniony rok zdecydowanie należał do klasy premium. Jest to kolejny dowód na to, że ten segment jest coraz chętniej kupowany w Polsce. Zmiany – chyba nawet przy obecnie panującym kryzysie raczej nie nastąpią. Dlaczego? rynek aut luksusowych to segment odporny na wahania koniunktury gospodarczej. Przykładem może być sytuacja sprzed 6 lat kiedy Europa odczuła pierwszą falę kryzysu – to właśnie wtedy Jaguar i Land Rover odnotowały najlepszą od lat sprzedaż.