Proces filtrowania paliwa jest bardzo ważny, bowiem wszelkie zanieczyszczenia muszą być bezwzględnie zatrzymane. Odpowiada za to filtr paliwa. W poradniku postanowiliśmy pokazać jak szybko i sprawnie odwodnić filtr paliwa w silniku wysokoprężnym. Cała operacja jest łatwa i bezproblemowa.
Koszt zakupu filtra nie należy do wysokich. Oczywiście wszystko uzależnione jest od producenta. Sugerujemy jednak wybrać zamienniki sprawdzonych producentów. Nowoczesne silniki Diesla są bowiem bardzo wyczulone na jakość filtrowanego paliwa. Bywa tak, że wystarczy jednak samo odwadnianie filtra paliwa, a z wymianą będzie można poczekać. Najlepiej dokonać tego przed okresem zimowym.
Co będzie potrzebne?
Przed przystąpieniem do czynności związanych z odwadnianiem i wymianą filtru należy zaopatrzyć się w kilka podstawowych rzeczy, które umożliwią szybkie i łatwe działanie. Będziecie potrzebować pustego naczynia do zebrania wody, klucza do zdejmowania obudowy filtru (1.3 i 1.9), odrobinę wody i szmatki.
Czynności rozpoczynamy od odwadniania filtra paliwa. Odłączamy klemy akumulatora, a następnie wymontowujemy obudowę filtru paliwa. Wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa wraz z złączem czujnika temperatury paliwa. Dopiero wtedy można wyjąć obudowę filtru do góry tak, żeby wyszła z elementu ochronnego. Podstawiamy puste naczynie pod obudowę filtru. Starajmy się nią nie potrząsać. Na dole filtru znajduje się korek spustowy, który odkręcamy o około jeden obrót. Zlewamy do naczynie około 0.1litra wody. W momencie, kiedy zobaczymy czyste paliwo dokręcamy korek.
Bardzo ciekawy wpis, dzięki wielkie 🙂