Po zamontowaniu nowego filtra paliwa w niektórych samochodach mogą zdarzyć się problemy z rozruchem jednostki napędowej i zwykle na desce rozdzielczej pojawia się komunikat zakłóceń ECU. Przyczyną często okazuje się nieprawidłowy montaż filtra paliwa.
Co to jest filtr paliwa?
Filtry paliwa są stosowane w wielu milionach pojazdów na całym świecie. Filtr paliwa oczyszcza paliwo dochodzące do silnika z zawartych w nim zanieczyszczeń. Jest to o tyle istotne, że przedostanie się zanieczyszczeń do układu wtrysku paliwa może spowodować liczne awarie jednostki napędowej. Wymiany filtra paliwa zaleca się dokonać zazwyczaj co 40 tysięcy kilometrów.
Montaż nowego filtra paliwa
Po prawidłowo wykonanym montażu filtry paliwa pracują niezawodnie, zapewniając optymalną wydajność filtrowania. Zdarza się jednak, że po zamontowaniu filtrów pojawiają się reklamacje ze strony klientów, związane z problemami z rozruchem silnika oraz komunikatami zakłóceń ECU. Okazuje się, że bardzo częstą przyczyną takich problemów jest nieprawidłowy montaż filtra.
Prawidłowy montaż jest bardzo ważny i tylko właściwa instalacja zapewni filtrowi paliwa należytą sprawność. Do najczęściej spotykanych błędów montażowych należą:
- nieprawidłowe założenie uszczelki – gdy uszczelka pokrywy nie została zwilżona paliwem przed montażem lub została uszkodzona przy nakładaniu na pokrywę;
- niewłaściwe osadzenie trzpienia centralnego – gdy trzpień centralny poluzował się przy demontażu pokrywy i został wykręcony o kilka obrotów. Powoduje to otwarcie odpływu, co umożliwia opróżnienie obudowy. Ponieważ w chwili uruchamiania pojazdu obudowa musi zostać ponownie napełniona paliwem, następuje opóźnienie rozruchu.